Základní otázky
Datovod.cz je služba, která získává data o návštěvnících webů a prezentuje je srozumitelnou formou prostřednictvím tabulek, grafů, obrázků a videonahrávek. Nejde o jen samotnou návštěvnost, ale také o chování návštěvníků a výkon samotných stránek, které vám pomohou uvědomit si, že váš web potřebuje vylepšit.
Poskytujeme českou službu s českou podporou. Poradíme vám s nastavením aplikace a poradíme vám taky, jak svůj vylepšit podle dat, která Datovod.cz zobrazuje. Dáváme vám k dispozici hluboký náhled na chování vašeho webu, a to stále jednoduchou a srozumitelnou formou. Nepotřebujete marketéra, abyste pochopili, co váš web dělá.
Datovod.cz má funkci nahrávání návštěv do videí a zobrazování klikacích map, což Google Analytics 4 nemá. O Google Analytics 4 mnoho profesionálů říká, že jsou složitější než jejich předchůdce, mají sice mnoho možností, ale je potřeba hodně energie, abyste se s nimi naučili pracovat.
Datovod.cz je mnohem jednodušší a poskytuje vám nekomplikovaný pohled na data, která o vašem webu a jeho návštěvnících sbírá (samozřejmě v souladu s GDPR).
A v neposlední řadě můžete současně používat obojí.
Datovod.cz můžete do své konfigurace přidat. Získáte tím mmj.
- nahrávání návštěv do videí,
- mapy s místy, kam návštěvníci na stránce klikají,
- přehled o výkonu (performance) stránek podle core web vitals
- pravidelné notifikace e-mailem o změnách nebo třeba snadné měření stažených PDF souborů
Zkrátka čekají na vás nové funkce, které váš současný nástroj třeba vůbec nemá.
V principu funguje podobně – měřicí kód se umístí do tag manageru a sbírá data. Datovod.cz je pak zobrazuje jednodušeji než GA4, tedy srozumitelněji. Má také funkce, které GA4 nemá.
Nahrávky návštěv na vašem webu (ano, video, kde je vidět, co návštěvník dělal), snímek stránky, kde je vidět, kam lidé klikají, přehled o rychlosti načítání stránek, e-mailové upozornění na dosažení hodnot, podrobné informace o návštěvnících, soulad s GDPR, možnost exportovat data do různých formátů a mnoho dalších funkcí.
Technicky zajišťuje provoz firma WP-admin.cz s.r.o., služby a konzultace poskytuje firma DataComfort s.r.o. Obě firmy mají stejného jednatele, kterým je Vlastimil Ott. Kolem webu a aplikací se pohybuje od roku 2000.
Jak
Po registraci získáte měřicí kód, který je potřeba vložit standardním způsobem do hlavičky každé stránky, ideálně pomocí tag manageru. Rádi vám v tomto poradíme.
Jakmile je kód aktivní a máte na webu návštěvy, uvidíte v aplikaci data.
Standardně měříme javascriptovým měřicím kódem s využitím cookies. Lze to ale i bez použití cookies. Umíme taky importovat data serverového měření (access.log).
Naše plány jsou převážně roční, ale máme také krátkodobé měření po dobu akce nebo kampaně. Všechny plány mají zkušební období.
Většinu těchto služeb můžete provozovat běžným způsobem, Datovod.cz je nijak neomezuje. Datovod.cz dokáže měřit výkon Google Ads kampaní a má mnoho vlastností srovnatelných s Google Analytics. Pokud jste závislí na službách od Googlu, Datovod.cz v tomto směru nebude lepší než samotný Google, používejte dál Google Analytics a Ads. Datovod.cz může být doplněk, díky kterému uvidíte videa a klikací mapy.
Každý plán má stanovené limity, které by měly vyhovět požadavkům u typických webů. Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu, pokud bude potřeba tyto limity změnit.
Zálohování probíhá každou hodinu a zálohovaná data uchováváme 7 dní. V samotném systému ale samozřejmě máte data z celé doby měření, tedy týdny, měsíce či roky.
Aplikaci provozujeme tak, aby nebyla napadnutelná. Používáme firewall, pravidelně ji aktualizujeme a vyžadujeme po vás dvoufázové ověření.
Servery jsou v infrastruktuře, která není přímo dostupná, přístup je šifrovaný. Týká se to i databáze, která je navíc pravidelně zálohovaná.
Hlubší dotazy
Ano. Pokud chcete se svým webem aktivně pracovat a vylepšovat ho, pak vám Datovod.cz výrazně usnadní práci. Ukáže vám totiž, co na vašem webu není ok. Přínos aplikace nespočívá jen v tom, že měří návštěvnost, ale zejména v tom, že vám přímo ukáže, jak stránku vidí návštěvník a jak s ní pracuje. Na vás pak je (a my vám rádi pomůžeme), co s tím uděláte.
Zatím úplně ne, ale ta doba už se blíží. Umíme měřit bez použití cookies, což si můžete ověřit přímo na tomto webu. Ale samozřejmě o návštěvnících ukládáme data a vyhodnocujeme je. Proto je potřeba je o tom informovat, a to ošetřuje GDPR.
Ano, můžete používat cokoliv dalšího.
Nikoliv. Žádné dva nástroje nemají stejné výsledky, protože metodiky měření bývají více či méně odlišné. Ale samozřejmě by měly korelovat.
Ano. Reporty nemusí být měsíční, mohou být denní nebo týdenní. Nastavíte si je snadno sami podle našeho návodu.